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Neuf éléments clés que chaque éducateur devrait connaître sur le cerveau.

Le cerveau humain n’est pas « designed »pour une éducation industrielle. Belle nouvelle !!!!

Louis Cozolno donne quelques clefs scientifiquement posées sur des intuitions, des ressentis, des déductions vaillament posées par certains éducateurs depuis des décennies.

Le cerveau est un organe social, dysfonctionnant et fermant les portes aux apprentissages en périodes de peur et de stress…

Connaître les modes de fonctionnement du cerveau sont un bénéfice incroyable pour les éducateurs et pour les élèves qui pourront ainsi mieux armés appréhender les zones d’ombres et de doutes.

TOUT est à garder en mémoire ¡!

By Louis Cozolino | March 19, 2013 | Greater Good – The Science of Meaningfull Life


The human brain wasn’t designed for industrial education. 

In an excerpt from his new book, psychologist Louis Cozolino applies the lessons of social neuroscience to the classroom.

It was shaped over millions of years of sequential adaptation in response to ever-changing environmental demands. Over time, brains grew in size and complexity; old structures were conserved and new structures emerged. As we evolved into social beings, our brains became incredibly sensitive to our social worlds.

This essay is excerpted from The Social Neuroscience of Education: Optimizing Attachment and Learning in the Classroom

… And through understanding how students’ brains actually work and using that knowledge to benefit classroom learning, we may be able to positively influence classroom education and prepare students to better face unknowable futures. Here are nine scientific insights that educators might want to keep in mind.

http://greatergood.berkeley.edu/article/item/nine_things_educators_need_to_know_about_the_brain

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